Все Об Истории Вышивки.



Тепер з'єднуємо другу деталь обметуванням ниток між її «городками» й пете¬льок квадратиків першої деталі. 1 лише по закінченні цієї роботи можна вишити настилом по «пересягах» ромбики. Настил виконується вертикальними стібками. В черні¬гівських вишивках ряди «пересягів» виконуються білими нитками, а ромбики настиляються червоними або чорни¬ми нитками чи обома кольорами поперемінно. «Пухлини».

У народному одязі комір сорочки, верх і низ рукавів збирають у дрібні зборки (складочки), так Вишивка козацької старшини ХУ11-Х\'ПІ СІОЛІІЬ: Ката¬лог колекції Чернігівського обласного історичного музею ім. В. В. Тарнавського. Київ, 2001звані «пухлики», або «вафельки». «Пухлики» збирають на міцну нитку (№ 10 або № ЗО) чи тонку капронову. Край тканини підгинають на 1,5—2 см і підшивають. Закріплю¬ють нитку справа по краю підгину на дві нитки нижче від згину тканини. Потім від закріпленої нитки вниз роблять стібок на 3—4 мм; відступивши від нього на 3—4 мм, роб¬лять другий вертикальний стібок і далі по ширині ткани¬ни (рис. 60).

Притримуючи полотно однією рукою на місці останнього стібка, натягають робочу нитку. Полот¬но, рівномірно складаючись, утворює «пухлики». Для вирівнювання між кожною парою «пухликів» зверху вниз по тканині проводять з натиском голкою.Тетяна Кара-Васильєва народилася в Києві. 1966 року закінчила Академію образотворчого мистецтва та архітектури, відділення історії і теорії образотворчого мистецтва. 1979 року захистила кандидатську дисертацію, 1994 — докторську. З 1976 року працює в Інституті мистецтвознавства, фольклористики та етнології НАН України ім. М. Рильського, очолює сектор народного мистецтва України, лауреат премії ім. Д. Щербаківського, член Спілки художників та Спілки майстрів народного мистецтва України, член-кореспондент Академії мистецтв України. Автор таких книг, як "Полтавська народна вишивка" (1983), "Сучасна українська вишивка" (1984), "Творці дивосвіту" (1984), "Традиції та сучасність" (1984), "Учитесь вьішивать" (1988), "Українська вишивка" (1993), "Українська сорочка" (1994), "Українська народна вишивка" (1996), "Літургійне шитво України ХУП-ХУШ ст. Іконографія, типологія, стилістика" (1996), "Український рушник" (1997), "Шедеври церковного шитва України (ХІІ-ХХ століття)" (2000). Співавтор колективних видань: "Художні промисли України" (1980), "Мистецтво і сучасність" (1980), "Художні промисли: теорія і практика" (1985), "Поділля" (1994) та інших.




Сайт создан в системе uCoz