Вирізняється поліська вишивка розміреним ритмом лаконічного за абрисами мотиву.
Найулюбленішими її поліщуків є лінійні орнаменти, що складаються з ромбів, у середину яких
вміщено геометричні розетки різної конфігурації.
У вишивці Полісся зберігається багато геометричних фігур, від яких віє таємничою силою
легенд і вірувань на¬ших пращурів. Значна кількість геометричних орнамен¬тальних мотивів,
які збереглися, мали в давнину магічний зміст. Вишивки були своєрідними оберегами від злих
сил. Однак з часом їхня семантика забулася, втратилося пер¬вісне значення. Вишивки
слугували тільки художнім оздобленням. За асоціацією з яким-небудь предметом утвердилися
нові назви: «волові очі», «оленячі голови», «баранячі роги».
Поліські орнаменти не мають деталізованої внутріш¬ньої розробки мотивів, застосування водночас кількох технік виконання. Основне емоційне навантаження нале¬жить червоному кольорові, який відіграє важливу роль і подається без напівтонів. Чергування червоного узору й білого тла доповнює вишивку додатковою ритмічністю і красою. Поліські майстрині досягали у вишивці безконечних варіацій одних і тих самих мотивів. На Західному Поліссі геометричні орнаменти комбінуються в бордюри, що розміщуються вздовж осьової лінії. Найчастіше це ритмічний повтор одного й того ж мотиву. Вільний простір між ними заповнюється половинками інших еле¬ментів. Так, якщо бордюр складається з ромбів, то простір між ними заповнюють трикутники або половин¬ки розеток, утворюючи чудові за своєю красою узори. Орнаменти вкривають суцільно все поле рукавів жіночих сорочок, широкою смугою — маніжки в чоловічих. У вишивках Рівненської та Волинської областей пере¬важають геометричні орнаменти, композиції яких утво¬рюються з ритмічного повторення ромбів, ламаних ліній, восьмикутних зірок. Основний колір — червоний, іноді додавалася чорна або синя нитка. Київське й Чернігів¬ське Полісся має також забарвлення вишивки в червоний колір, поширеною є техніка «занизування», що імітує візе¬рункове ткацтво, а також «вирізування», ажурні мережки. В Київському та Чернігівському Поліссі поширеним було також шиття «білим», що поєднувалося з ажурнимиами «вирізування», та різноманітними мережками.