Кожний район, навіть село має художнє обличчя, улюблену колірну гаму. З того, як вишито
сорочку, кеп¬тар, легко можна дізнатися, з якого села їхній власник. У цілому гуцульські
вишивки справляють враження кош¬товної інкрустації. Кольори завжди підпорядковані яко¬мусь
основному, провідному. Завдяки цьому складається чорно-фіолетова гама верховинських
вишивок, темно-вишнева — пистинських, ясно-червона — яворівських, зелено-голуба — села
Річки. У вишивках Городенківсько-го району колір вишневих, малинових відтінків часто
поєднується із золотаво-жовтим і зеленим.
Цікавими є узори, у яких нитки кладуть у двох протилежних напрямках, через що колір має
два різні відтінки. Снятинськиіі одяг прикрашають білим, прозорим шитвом, мережками,
багатим рослинним візерунком.
Місцевою своєрідністю характеризуються вишивки села Космач. Космацька вишивка — яскраве художне явише. Упродовж тривалого часу вона зберігає свою ми¬стецьку самобутність. На противагу гуцульським вишив¬кам, в яких орнамент суцільно вкриває поверхню рукава, тут основну увагу в жіночих сорочках зосереджено на ви¬шивці уставки, яка горизонтальною смугою прикрашає біле тло рукава. Вона вишивається окремо, а потім за до¬помогою вузенької стрічки узору «обшиття» прикріплю¬ється до виробу. Від різниш широкого рукава і вужчої ус¬тавки утворюються «призбирки», які народні майстрині перетворили на засіб художньої виразності. КосмацькІ ус¬тавки виконуються дрібним хрестиком, лише «снурки», що обрамлюють орнаменти в єдину композицію, вишива¬ються дрібними скісними стібками. Це «пшеничка», «со¬сонка», «кривулька». Основна прикмета космацької ви¬шивки — осіння гама кольорів, насичена червоними, оранжевими, жовтими тонами. Чоловічі та жіночі сороч¬ки вишивають тільки хрестиком. Рисунок їх має чітку геометричну будову, всі елементи з'єднані в ланцюжок і ніби рухаються в один бік — «летючий», «безконечник». Назви космацьких орнаментів пов'язані з формами зразків: географічні — «микулицькі», «рожнівські», рос¬линні — «дубовий лист», «соснові», «сливові», «череш¬неві», тваринні — «баранкові», «качурові», «павукові» тощо. Найулюбленішою є композиція орнаменту «ле-качі», яка справляє враження руху завдяки динамічній побудові різноманітних трикутників, зірок, квадратиків. Космацькі вишивки лягають густими лініями орнаментів без просвітів білого тла. Велична краса карпатської природи з її яскравими глибокими барвами сприяла виробленню своєрідної об¬разотворчої мови.