¬се ќб »стории ¬ышивки.



÷е, з одного боку, творч≥сть майстр≥в ≥ художник≥в, що спираЇтьс¤ на традиц≥йну спадщину минулого, а з другого Ч д≥¤льн≥сть широкого загалу сел¤нства, ¤ке вишиваЇ дл¤ власних потреб, за своњми рисунками ≥ смаками.

“ак, в останнЇ дес¤тил≥тт¤ дуже поширилась по вс≥й ”крањн≥ так звана рисована вишивка, або вибиванка. “ехн≥ка цих рушник≥в пол¤гаЇ в тому, що узор попередньо малюють на полотн≥ ≤ вишивають р≥зними видами глад≥. ќрнамент на рушниках Ч рослинний. Ќевичерпна фантаз≥¤ майстринь вводить у вишивку чар≥вний св≥т р≥зноман≥тних кв≥т≥в, пуп'¤нк≥в, листочк≥в, ¤г≥д у живописно-об'Їмному трактуванн≥. ќсновний художн≥й ефект пол¤гаЇ в гармон≥њ кол≥рних пл¤м, њх масштабност≥, ритм≥чному розм≥щенн≥. ¬ишивальниц≥ у своњх роботах дос¤гають дивовижноњ в≥ртуозност≥, хоч надм≥рна багатокол≥рн≥сть часто призводить до строкатост≥.

” „ерн≥г≥вськ≥й,  ињвськ≥й, ѕолтавськ≥й област¤х побутують рушники, вишит≥ рахунковими техн≥ками: вир≥зуванн¤, гладь, р≥зноман≥тн≥ мережки.

¬арвара «ахарченко з  иЇва в орнаментац≥њ рушник≥в використовувала узори вишивки ж≥ночих сорочок, ¤к≥ збирала прот¤гом усього житт¤. ¬ишивала рушники на домотканому полотн≥, що мали крупно рельЇфне переплетенн¤ ниток, застосовувала найр≥зноман≥тн≥ш≥ техн≥ки, поширен≥ у центральних районах ”крањни, користувалас¤ не б≥леними нитками, ≥нод≥ додаючи голубий кол≥р. ” своњх витворах вона доводила невичерпн≥ можливост≥ ≤ неповторн≥сть вишивки б≥лим по б≥лому.




Сайт создан в системе uCoz