¬се ќб »стории ¬ышивки.

 р≥м вишивки, велике художнЇ значенн¤ мали л≥н≥њ крою. «а допомогою ажурних з'Їднувальних шв≥в майстрин≥ п≥дкреслювали конструкц≥ю сорочки, вир≥зн¤ли розм≥щенн¤ основних композиц≥й вишивки.  р≥м утил≥тарноњ функц≥њ, л≥н≥њ крою мали декоративне навантаженн¤ ¤к орнаментальн≥ мережки. ÷≥ л≥н≥њ надавали сорочц≥ ажурност≥, створювали контраст з≥ щ≥льною тканиною, рельЇфом вишивки. ƒл¤ сорочки використовувалос¤ тонке полотно, виб≥лене, найчаст≥ше Ђдвадц¤ткаї, ≥нод≥ в раз≥ нестач≥ тонкого полотна б≥дн≥ сел¤нки використовували його лише дл¤ верхньоњ частини сорочки та дл¤ рукав≥в, а нижн¤ частина - Ђп≥дточкаї - шилас¤ з груб≥шого полотна. ÷¤ особлив≥сть була тонко п≥дм≥чена ћихайлом  оцюбинським у роман≥ Ђ–а≥а тог@апаї. ’арактеризуючи л≥тн≥х ж≥нок, що йдуть до церкви, в≥н пише: Ђлопот≥ли сорочкиї, - п≥дкреслюючи цим њхнЇ соц≥альне становище. ¬ кожному рег≥он≥ у вишивках склалас¤ сво¤, в≥дшл≥фована стор≥чч¤ми, Їдн≥сть орнаменту, засоб≥в вираженн¤ його та кол≥рна гама.

¬иход¤чи з локальних особливостей народноњ вишивки, ¤к≥ ви¤вилис¤ в колорит≥, техн≥ках виконанн¤, типових орнаментальних мотивах ≥ композиц≥¤х, умовно зд≥йснено етнограф≥чний под≥л на рег≥они ”крањни. ÷е - —ереднЇ ѕодн≥пров'¤, ѕол≥сс¤, ѕод≥лл¤, ѕ≥вдень ”крањни,  арпати ≥ ѕрикарпатт¤.


—ереднЇ ѕодн≥пров'¤


ƒо —ереднього ѕодн≥пров'¤ належать райони, розташован≥ вздовж середньоњ теч≥њ ƒн≥пра, за сучасним идм≥н≥стративним под≥лом сюди вход¤ть  ињвська, ѕол-≥≥шська. „ерн≥г≥вська, ∆итомирська, —умська, „еркаська, ’арк≥вська,  ≥ровоградська та Ћуганська област≥. —ереднЇ ѕодн≥пров'¤ - центр давньоруськоњ народност≥, де формувалас¤ украњнська нац≥¤. ÷ей рег≥он в≥д≥гравав значну роль у пол≥тичному та економ≥чному розвитков≥ нашого народу, а також пос≥дав пров≥дне м≥сце в культурному житт≥. —аме тут в≥дбувалос¤ формуванн¤ украњнськоњ л≥тературноњ мови, сконцентрувалис¤ й най¤скрав≥ше ви¤вилис¤ основн≥ риси культури та побуту украњнського наро-лу.


ѕров≥дне м≥сце на —ередньому ѕодн≥пров'њ пос≥дають полтавськ≥ вишивки. Ќ≥жна кол≥рна гама, р≥зноман≥тн≥ детал≥зован≥ орнаментальн≥ мотиви - усе це надаЇ од¤гов≥ св¤тковост≥. ќсновний художн≥й ефект пол¤гаЇ у сп≥вв≥дношенн≥ в≥дт≥нк≥в пастельних тон≥в. Ѕ≥льш поширен≥ на ѕолтавщин≥ в≥дт≥нки голубого, вохристого*, коричневого, зеленуватого, с≥рого. “ут ми не побачимо Ђв≥дкритого кольору, вс≥ барви м'¤к≥, приглушен≥ (за вин¤тком червоного, синього в рушниках).


Сайт создан в системе uCoz