Все Об Истории Вышивки.



Поширений також принцип ритмічного чергування наскісних смуг, побудованих з дрібних геометричних мо¬тивів складної внутрішньої будови. На відміну від За-ставнівського району, в Кіцманському композиція по¬ликів складається з великих орнаментальних мотивів рос¬линного характеру, «зібраних» у букети троянд і рож, іноді трапляються мотиви птахів. Нижня частина рукава завершується дрібними вузькими косими або вертикаль¬ними смугами у вигляді гілочок чи мотивів птахів. Особ¬ливо це стосується с. Рівне Кіцманського району.

В деяких інших селах цього району (ОшихлІби, Южи-нець) були поширені довгі кептарі — «цурканки». Вони оздоблювалися хутром тхора, яскравою аплікацією із сап'яну й вишивкою. В композиції відчувається тонке ро¬зуміння майстринями особливостей фактури різних ма¬теріалів — співвідношення білого тла «цурканки» з пухна¬стим теракото-чорним хутром та яскравими кольорами сап'янової аплікації. Короткі безрукавки — «мунтяни» — в художньо-стильовому відношенні подібні до «цурка-нок» і споріднені з виробами молдовського населення.

У Кельменецькому районі вишивка сорочок стримана як у кольорі, так і в орнаментації. Нижня частина зали¬шається білою, лише кінці мережаться і збираються у зборки («пшеничку»). Найпоширенішими є різноманітні рослинні мотиви — ягідки, квіти, троянди, листя дуба, ялинкові гілки. їх вишивають переважно чорним кольо¬ром. У Сокирнянському районі популярні сорочки «чер-нятки» з косими орнаментальними смугами. Починаючи з 1950-х років у Кіцманському, Сторожи-нецькому й Новоселицькому районах поширюється ви¬шивка бісером.

Це переважно натуралістичні квіткові мо¬тиви. Якщо в 60—70-х роках побутували композиції ки¬лимового характеру з тенденцією до відтворення невели¬ких за розміром квіток, то згодом з'являються яскраві ко¬льори укрупнених мотивів. Вишиті бісером узори поєдну¬ються з широкими смугами ажурних мережок — «ци-рок» — складного рослинного орнаменту. Блиск білого шовку, прозорість мережки ефективно контрастують із барвистою «накладеною» вишивкою бісером. Художні особливості народного вбрання Наддніпрянщини, зокре¬ма Залішицького й Борщівського районів




Сайт создан в системе uCoz